Sunday, January 23, 2011

cara-cara release tension...

sebanarnya dah lama aq nak tulis pasal entry ni
cuma skang ni bru ada mood nak menulis..
kat sini aku dah list kan beberapa cara untuk release tension..

1. tgk cerita kelakar atau kartun



cara yang sangat menyeronokkan..
cuma duduk depan laptop..
google video citer2 yg kelakar..
dah jumpa..
tekan play dan enjoy..
konfirm asyik nak gelak saja..
untuk pengetahuan anda semua apabilakita ketawa..
badan akan mengeluarkan kelenjar dimana membuatkan badan kita terasa tenang...

2.makan

cara paling popular
hampir semua orang yg stress mengamalkan cara ni..
percaya atau tidak..
kebanyakkan orang yang menggunakan cara ini mengalami masalah berat badan..
cara yang ok tpi merbahaya kalau selalu sangat diamalkan...

3. bagi diri sendiri sibuk

cara yang agak popular..
kebanyakkan orang yg lakukan cara ni disebabkan perasaan yg telah hancur..
tapi cara ni memberi kesan yg negatif pada mental dan fizikal pada org yg amalkan cara ni...

4. pergi melalak

ini lah cara paling best dan menyakitkan..
nak thu kenapa aku cakap menyakitkan..
sebabnya, anda akan berasa sakit tekak yg teramat sangat selepas menyanyi ala2 Faizal Tahir, Black, Lan, Ziana Zain dan Jaclyn Victor..
dan ini membuatkan anda jd bisu untuk beberapa hari..
tapi anda akan berasa puas sebab anda release tension dengan member2...

5. buat bnda gila smbil tersenyum
confirm anda akan kata aku ni lagi gila dari orang yg ada kat wad gila..
hahaha anda salah sebenarnya..
sebab ramai orang yang buat mcm ni..
dan ada yg hidup bg anak bini makan dgn buat bnda2 gila..
antaranya adalah:



susah nak percaya kan???
tpi inilah faktanya..

ok setakat ni je aku nak tulis pasal entry kali ni..
sapew yg tress bole la try salah satu cara kat atas...

p/s: aku selalu guna cara no.5 kalau aku tgh drive kereta..
alhamdullilah setakat ni xda sape2 yg tercedera..
aku cuma buat waktu tertntu sahaja..

tapi aku syorkan kepada sesiapa yang ingin release tension gunakanlah cara no 1
sbb ia selamat dan tidak memudaratkan kesihatan & keselamatan anda...

No comments:

Post a Comment